ارتودنسی نامرئی برای کودکان

ارتودنسی نامرئی برای کودکان

ارتودنسی نامرئی برای کودکان

ارتودنسی؛ تخصص شاخه ای از دندانپزشکی است که با تشخیص و کنترل روابط سازگاری دندان های ناهماهنگ و کج، سعی در پیشگیری از این وضعیت و درمان آن دارد.

ارتودنسی در واقع به تشخیص، پیشگیری و درمان عیوب ذاتی و اکتسابی فک، دندان و صورت می پردازد. ارتودنسی دندان کودکان با کمک به رشد فک در کودکان خردسال به قرار گرفتن دندان‌ها در موقعیت صحیح کمک می‌کند، در حالی که در بزرگسالان باعث اصلاح ناهنجاری‌های موجود و بسته شدن و همچنین اختلالات فک و صورت می‌شود.

با این روش درمانی، می توان دهانی سالم، لبخندی زیبا و دندان هایی بادوام، با طول عمر بالا داشت. علاوه بر این، ارتودنسی، در درمان عیب و نقص های مادرزادی و یا بعدا ایجاد شده در ناحیه فک و صورت با شاخه های مختلفی از علوم پزشکی و دندانپزشکی ترکیب شده و به بهبود زیبایی ظاهری بیمار کمک می کند.

مواردی که متخصص دندانپزشکی کودکان توصیه می کند انجام نشود عبارت است از عاداتی مانند استفاده طولانی مدت از شیشه شیر و پستانک، مکیدن انگشت شست، جویدن ناخن و … . چرا که این عادات می توانند باعث اختلال در فرایند درمان ارتودنسی شوند.

ارتودنسی نامرئی برای کودکان

انواع ارتودنسی کودکان

هر نوع ارتودنسی را که برای کودک خود انتخاب کنید، او را در مسیری به سمت دندان های سالم و زیبا برای زندگی آینده اش قرار می دهد. بریس ها دیگر فقط یک نوع سنتی که همه ما میشناسیم نیستند. در اینجا برخی از رایج ترین گزینه ها برای مراقبت ارتودنسی آورده شده است:

  • بریس های فلزی سنتی
  • مینی بریس
  • بریس های Self-Ligating
  • بریس های سرامیکی
  • Invisalign

وقتی گزینه های مختلف را می سنجید، اولویت های مناسب را برای فرزندتان در نظر بگیرید و با یک متخصص دندانپزشکی کودکان مجرب همچون خانم دکتر الهام توکلیان در این زمینه مشورت کنید. البته مهمترین چیز، اثربخشی درمان است. عوامل دیگری که باید در مورد آنها تحقیق کنید عبارتند از دوام و سهولت مراقبت از ارتودنسی و ظاهر دندان های شیری کودکان و … .

تعریف ارتودنسی نامرئی

اگر می‌خواهید کجی یا شکاف دندان‌هایتان را اصلاح کنید و در حین انجام این کار ظاهر بریس‌های فلزی آزارتان می‌دهد، بهترین راه برای شما ارتودنسی نامرئی خواهد بود. نام دیگر درمان ارتودنسی نامرئی: اینویزیلاین است

وقتی صحبت از درمان ارتودنسی نامرئی می شود، اولین روش درمانی که به ذهن می رسد، درمان اینویزیلاین است که پیشرفتی در درمان های ارتودنسی زیبایی محسوب می شود. روش درمانی اینویزیلاین نه تنها یک راه حل انقلابی برای فرآیندهای ارتودنسی است که هم برای کودکان و نوجوانان و هم برای بزرگسالان اعمال می شود، بلکه در مقایسه با درمان های ارتودنسی سیمی، روند درمانی بسیار کاربردی تر و آسان تری را ایجاد می کند.

اینویزیلاین به عنوان یک روش صاف کردن دندان ها شناخته می شود که اساساً از یک سری الاینرهای شفاف تشکیل شده است. در این روش درمانی که بدون استفاده از بریس انجام می شود، از پلاک های شفاف بر روی دندان های فرد استفاده می شود و این پلاک های شفاف وظیفه رساندن دندان ها به موقعیت های مورد نظر را در طول دوره درمان بر عهده دارند.

ارتودنسی نامرئی برای کودکان

 

ارتودنسی نامرئی چگونه است؟

اگر نمی دانید که روش درمانی ارتودنسی نامرئی چگونه انجام می شود، باید بدانید که روند درمان بیش از یک مرحله دارد.

در مرحله اول، دندانپزشک شما قالب گیری از دندان های شما را انجام می دهد تا پلاک های شفاف دندانی تولید شوند. این قالب‌ها اطلاعاتی در مورد موقعیت فعلی دندان‌های شما می‌دهند و شکل پلاک‌های شفاف ارسال شده به آزمایشگاه را تعیین می‌کنند. مجموعه پلاک های شفاف دندان که کاملاً متناسب با ابعاد دندان شما تولید می شود، با توجه به دوره زمانی درمان، تولید و جهت استفاده به دندانپزشک شما تحویل داده می شود.

حدود ۲ هفته پس از شروع استفاده از اولین پلیت اینویزیلاین، از شما انتظار می رود برای معاینه نزد دندانپزشک بروید. در این مرحله کنترل موقعیت دندان ها بررسی می شود، تفاوت بین موقعیت هایی که در معاینه قبلی نشان داده اند مشاهده می شود و اگر همه چیز خوب باشد، مجموعه دومی از الاینرهای شفاف به شما تحویل داده می شود تا دوباره استفاده کنید. این عمل تا زمانی که دندان ها کاملا در موقعیت مورد نظر قرار گیرند تکرار می شود. تراز کننده شفاف استفاده شده با هر مراجعه به دندانپزشک متفاوت خواهد بود.

موفقیت بریس های اینویزیلاین در این واقعیت نهفته است که با هر پلاک جدید با مجموعه ای محکم تر و مقاوم تر روبرو می شوید. این ابزارهای شفافی که بعد از این درمان که معمولاً بین ۶ ماه تا ۱ سال طول می کشد استفاده می کنید، لبخند کاملی را به شما هدیه می دهد که سال ها آرزویش را داشتید.

انواع دستگاه های ارتودنسی نامرئی برای کودکان

انجام ارتودنسی نامرئی برای جایگذاری براکت همرنگ دندان ها اجرا میشود و برای اجرای اصولی ارتودنسی با دستگاه ارتودنسی توسط ارتودتینس یا متخصص دندانپزشک کودکان با توجه به شدت مشکلات دندان ها ، مشکلات فکی و …. انجام می شوند. انواع دستگاه های ارتودنسی نامرئی عبارتند از :

  • لاینرهای متحرک و شفاف
  • ارتودنسی لینگوال
  • ارتودنسی سرامیکی
  • ارتودنسی نامرئی متحرک

مزایای روش ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی نامرئی به خصوص در مقایسه با روش های بریس سنتی، مزایای زیادی دارد. اول از همه، ترازهای شفاف اینویزیلاین، که به اندازه بریس‌های معمولی دردناک نیستند، ساختاری دارند که به شما امکان می‌دهد با کمترین درد، حداکثر کارایی را داشته باشید. البته، مثبت ترین نقطه این روش شفاف و نامرئی بودن صفحات است. در حالی که شما تحت فرآیند درمان اینویزیلاین هستید، اکثر افرادی که ملاقات خواهید کرد حتی متوجه نمی شوند که شما از یک تراز کننده شفاف استفاده می کنید. یکی دیگر از مزیت های جذاب درمان اینویزیلاین این است که می توانید هنگام غذا خوردن و مسواک زدن آن را بردارید.

یکی دیگر از درمان های ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی لینگوال است که به اندازه اینویزیلاین موثر و محبوب است. لینگوال یک روش درمانی است که شامل قرار دادن بریس ها در قسمت داخلی دندان ها است نه قسمت خارجی. باز هم بریس هایی که هماهنگ با ساختار دهان شما تولید می شوند به هیچ وجه قابل رویت نیستند، زیرا کاملا در داخل دندان قرار خواهند گرفت.

مراقبت از دندان‌های کودک در طول دوره درمان ارتودنسی نامرئی

این نوع درمان ارتودنسی شامل استفاده از روکش‌های شفاف و نامرئی (مانند آلاینر) است که بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرند. در ادامه، توصیه‌هایی را برای مراقبت از دندان‌های کودک در طول دوره درمان ارتودنسی نامرئی بیان می‌کنیم:

مسواک‌زنی منظم:

کودکان باید دندان‌های خود را حداقل دو بار در روز به مدت دو دقیقه با مسواک مخصوص دندان های خود را تمیز کنند. انتخاب مسواک مناسب و آموزش صحیح تکنیک مسواک‌زنی به کودکان بسیار مهم است.

استفاده از نخ دندان:

کودکان باید روزانه از نخ دندان نیز استفاده کنند.نخ دندان به کودکان کمک می‌کند تا مواد زاید و غذاهای مانده را بین دندان‌هایشان پاک کنند و از تجمع پلاک جلوگیری کنند.

محدودیت مصرف غذا:

کودکان باید مصرف غذاهای شیرین و دسرهای قندی را محدود کنند. همچنین، مصرف غذاهای سفت و چسبنده را کاهش و متوقف کنند.

مراجعه منظم به دندانپزشک:

کودکان باید به صورت منظم و معمولاً هر شش ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنند. دندانپزشک می‌تواند وضعیت دندان‌ها و روکش‌های نامرئی را بررسی کند و هر گونه مشکل را تشخیص داده و درمان کند.

مراقبت مرتب و صحیح از دندان‌ها در طول درمان ارتودنسی نامرئی به حفظ سلامت دندان‌ها ولثه‌ها و بهبود نتیجه درمان کمک می‌کند. همچنین، نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که هرگونه مشکل یا آسیب به براکت نامرئی را باید به متخصص دندانپزشکی کودکان یا ارتودنتیست خود مراجعه کنید. تا بتوانند به شما راهنمایی کنند و در صورت لزوم تغییرات لازم را اعمال کنند.

با رعایت این راهنماها، می‌توانید به حفظ سلامت دهان و دندان‌های کودکانتان در طول درمان ارتودنسی نامرئی کمک کنید.

ارتودنسی نامرئی برای کودکان

 

قیمت ارتودنسی نامرئی کودکان

عوامل موثر بر قیمت ارتودنسی نامرئی کودکان عبارتند از:

  • شدت ناهنجاری دندان ها: هرچه ناهنجاری دندان ها شدیدتر باشد، طول دوره درمان بیشتر می شود و تعداد پلاک های مورد نیاز نیز بیشتر می شود. در نتیجه، قیمت درمان نیز افزایش می یابد.
  • تعداد پلاک های مورد نیاز: تعداد پلاک های مورد نیاز برای درمان ارتودنسی نامرئی کودکان معمولاً بین ۱۸ تا ۲۰ عدد است. در برخی موارد ممکن است تعداد پلاک ها بیشتر یا کمتر باشد.
  • تجربه و تخصص ارتودنتیست: هزینه درمان ارتودنسی نامرئی کودکان در کلینیک های تخصصی ارتودنسی معمولاً بیشتر از کلینیک های عمومی است.

قیمت ارتودنسی نامرئی کودکان در سال ۱۴۰۲ بسته به نوع درمان متغیر است. قیمت بریس های نامرئی(زبانی)، به عواملی از قبیل تجربه پزشک، کیفیت کلینیک، مارک براکت ها و براکت های مورد استفاده بستگی دارد. توصیه میکنیم جهت کسب اطلاعات دقیق تر در رابطه با قیمت هر کدام از مدلهای ارتودنسی نامرئی کودکان،از طریق شماره: ۸۸۸۸۶۳۳۰ به مطب دکتر الهام توکلیان در ارتباط باشید.

نظر دهید