ایا میشود فقط یک دندان را کامپوزیت کرد؟

ایا میشود فقط یک دندان را کامپوزیت کرد؟

دندان های شما در اثر عوامل مختلف محیطی و ژنتیکی می توانند ظاهر زیبای خود را از دست دهند، تحت چنین شرایطی شما دیگر اعتماد به نفس لازم جهت یک لبخند را نخواهید داشت. از سری روش های جدید و ابداعی برای از بین بردن مشکلات ظاهری دندان استفاده از کامپوزیت می باشد، شما به کمک کامپوزیت می توانید ظاهر کلی دندان خود را احیا کنید. شرایط کلی ترمیمی در این روش به گونه است، که امکان کامپوزیت یک دندان نیز وجود دارد؛ شما به راحتی می توانید حتی یک دندان آسیب دیده و کرم خورده خود را به واسطه کامپوزیت ترمیم و احیا کنید. شما تحت چنین شرایطی با کمترین هزینه می توانید تمامی آن چیزی را که از زیبایی طبیعی دندان در ذهن شما نقش بسته است، را به واقعیت تبدیل می کند. پس از این که یک دندان خود را کامپوزیت کردید، شما با اعتماد به نفس بیشتری قطعا لبخند خواهید زد.

چگونه یک دندان را می توان کامپوزیت کرد؟

شما برای این که یک دندان آسیب دیده خود را کامپوزیت کنید، باید در اولین اقدام به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید؛ دندانپزشک با بررسی وضعیت دندان و تصویربرداری فعالیت درمانی را آغاز خواهد کرد. معمولا کامپوزیت دندان در یک جلسه به اتمام می رسد و قبل از نصب کامپوزیت معمولا بستر دندان جهت نصب آماده می شود. برای نصب اصولی فقط ۲ میلی متر از سطح دندان تراش داده شده و سپس زیباجو رنگ کامپوزیت خود را انتخاب می کند، پس از انتخاب رنگ پزشک متخصص دندانپزشکی اقدام به نصب کامپوزیت می کند.

در نهایت پس از نصب اولیه قد دندان تنظیم می شود و سطح آن به کمک مواد خاص پولیش می شود، تا ظاهر دندان کامپوزیتی شما نچرال و طبیعی باشد.

هزینه کامپوزیت یک دندان در سال جاری:

در حال حاضر کامپوزیت دندان یکی از بهترین و اقتصادی ترین روش ها جهت احیای زیبایی دوباره دندان ها به شمار می آید، در این روش شما با کمترین هزینه می توانید زیبایی ۱۰۰ درصدی را دوباره برای دندان آسیب دیده خود به وجود بیاورید. هزینه نهایی جهت کامپوزیت یک دندان به قدری مناسب و اقتصادی است، که این هزینه توسط تمامی اقشار جامعه قابل پرداخت می باشد.

همچنین نرخ کامپوزیت یک دندان در سال جدید با افزایش قیمت مواجه نشده است و شما با همان قیمت قبلی می توانید کامپوزیت دندان خود را انجام دهید. هزینه کامپوزیت دندان در مقایسه با ویژگی های مثبتی که این روش برای دندان شما به ارمغان می آورد، به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، برخلاف تمامی باورهای اشتباه هزینه نهایی پرداختی جهت کامپوزیت یک دندان کاملا ارزان قیمت می باشد، برای قرار گرفتن در مسیر زیبایی لبخند خود فقط کافی است؛ نسبت به اجرای این روش اقدام کنید.

مراقبت های مهم بعد از کامپوزیت دندان:

شما بعد از کامپوزیت دندان باید برخی از نکات مهم را همیشه رعایت کنید، به واسطه رعایت چنین مراقبت هایی شما می توانید بیشترین میزان از نتایج مثبت را از این روش دریافت کنید. از اصلی ترین مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان عدم خوردن خوراکی های سفت و سخت می باشد، در ساعات اولیه پس از انجام کامپوزیت دندان از وارد کردن هرگونه فشار جلوگیری کنید.

همچنین مصرف خوراکی ها و نوشیدنی های رنگی را باید به حداقل برسانید، چون مواد پولیشی که در لایه آخر به کامپوزیت دندان اضافه می شوند؛ به تدریج جذب خواهند شد. در صورتی که شما اقدام به خوردن خوراکی های رنگی در چندین ساعت اول کنید، رنگ کامپوزیت دندان شما تغییر پیدا خواهد کرد. حتما از مسواک و خمیر دندان های مخصوص باید استفاده کنید، استفاده از خمیر دندان های سفید کننده برای دندان کامپوزیت شده؛ به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در نهایت حتما سه بار در طول روز دندان کامپوزیت شده را نخ دندان بکشید، که هیچ گونه پوسیدگی در قسمت های داخلی ایجاد نشود.

طول عمر دندان کامپوزیت شده چقدر است؟

کامپوزیت دندان

از اصلی ترین عواملی که باعث محبوبیت این روش در بین زیباجویان شده است، طول عمر بسیار بالای کامپوزیت دندان می باشد؛ کامپوزیت های دندانی سرامیکی دارای بیشترین میزان از طول عمر هستند. در صورتی که شما نزد یک پزشک متخصص و حرفه ای اقدام به اجرای این روش کنید و حتی مراقبت های لازم را رعایت کنید؛ دندان کامپوزیت شده بیش از ۱۰ سال سالم و بدون نقص باقی خواهد ماند. ماندگاری و طول عمر کامپوزیت دندان کاملا مرتبط با رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد، در صورتی که شما تمامی نکات مربوط را رعایت کنید، می توانید طول عمر کامپوزیت دندان خود را افزایش دهید.

در سال ۲۰۱۰ بر اساس یک بررسی میدانی ثابت شد، که طول عمر کامپوزیت دندانی بر اساس برند و نوع آن بین ۱۰ الی ۱۲ سال می باشد.

مزایای کامپوزیت یک دندان چیست؟

شما به کمک کامپوزیت یک دندان می توانید ظاهر بدون نقصی را برای دندان کرم خورده و پوسیده خود ایجاد کنید، کامپوزیت دندان تاثیر بسزایی در ایجاد زیبایی بیشتر در چهره شما خواهد داشت. در این روش هیچ گونه آسیبی به مینای دندان وارد نمی شود و حتی در سایه کامپوزیت دندان می توانید احتمال آسیب دیدگی دندان خود را کاهش دهید. به کمک کامپوزیت می توانید شکل ظاهری دندان های کج را به راحتی اصلاح کنید، از دیگر مزایای این روش عدم ایجاد حساسیت در بافت لثه می باشد. کامپوزیت دندانی می تواند روند هضم غذاها را برای شما آسان تر کند و به هیچ عنوان اختلالی در روند گفتار شما به وجود نخواهد آورد، برای پر کردن حفره های دندانی کامپوزیت دندانی بهترین گزینه به شمار می آید، این نوع از کامپوزیت ها در برابر فشار و ضربه بیشترین میزان از مقاومت را از خود نشان می دهند.

کامپوزیت برای دندان های حساس شرایط خاصی را به وجود می آورد و به عنوان یک لایه روی دندان قرار می گیرد، ترمیم تمامی بخش های دندانی به کمک کامپوزیت به راحتی امکان پذیر می باشد. شما به کمک کامپوزیت دندان می توانید زیبایی دندان ها را در هر سنی دوباره به ارمغان بیاورید. از مهم ترین مزایای کامپوزیت دندان امکان نصب آن بدون قالب گیری در یک جلسه می باشد، در نتیجه شما می توانید در عنصر زمان نیز به راحتی صرفه جویی کنید.

 

نظر دهید