پرکردن دندان بدون عصب کشی دندان کودکان

پرکردن دندان بدون عصب کشی دندان کودکان

پرکردن دندان بدون عصب کشی دندان کودکان

یکی از صحنه های ناراحت کننده ای که هر یک از والدین امکان رویارویی با آن را دارند، پوسیدگی و خراب شدن دندان کودکان می باشد، که وابسته به سن خاصی نبوده و بر اثر عوامل مختلف وراثتی و محیطی امکان آسیب دیدگی دندان وجود دارد. از بحث های چالش برانگیز در این زمینه که به یکی از دغدغه های اصلی والدین تبدیل شده است، پرکردن دندان بدون عصب کشی می باشد،

بررسی نحوه انجام پرکردن دندان بدون عصب کشی دندان کودکان

در واقع در این فرایند درمانی پزشک با بررسی دقیق وضعیت دندان به کمک پارامترهای مختلف سالم بودن ریشه دندان را تشخیص می دهد و در نهایت برای درمان تکمیلی و از بین بردن پوسیدگی های سطحی اقدام به پرکردن دندان بدون عصب کشی می کند. در این شیوه درمانی ریشه و عصب دندانی حفظ می شود و فقط قسمت سطحی دندان تحت درمان قرار می گیرد.
امروزه ضرورت و اهمیت عصب کشی دندان ثابت شده است و پرکردن و ترمیم دندان کودکان جهت جلوگیری از ایجاد پوسیدگی گسترده بسیار مهم شناخته می شود. انواع عصب کشی دندان کودکان پس از انجام بررسی های لازم مطابق با صلاحدید متخصص دندانپزشکی انجام می گیرد.

تعریف پر کردن دندان کودکان

تعریف پرکردن دندان کودکان

یکی از بهترین تعاریفی که در خصوص پرکردن دندان ارائه شده است، به این نکته اشاره می کند، که پرکردن دندان در رنج سنی کودک در واقع روشی شامل فرآیندهای مختلف دندانپزشکی است، که پزشک متخصص تحت این روش اقدام به از بین بردن پوسیدگی ها و کرم خوردگی های ایجاد شده در سطح دندان به کمک تجهیزات دندانپزشکی می کند و پس از بین بردن تمامی پوسیدگی های ظاهری و داخلی به کمک مواد پرکننده در صنعت دندانپزشکی نظیر: آمالگام و یا مواد سفید و کامپوزیتی فرایند پرکردن دندان را انجام می دهد و در نهایت دندان پرشده کودک شما به لحاظ ساختاری و ظاهری همانند قبل خواهد بود.

همچنین این نوع از مواد پرکننده استاندارد هیچ گونه حساسیت آلرژیکی را به وجود نمی آورد. پس از اتمام پرکردن دندان طی یک مدت زمان خاص تحت عنوان دوره نقاهت باید رژیم غذایی خاصی رعایت شود. متخصص دندانپزشکی کودکان بهترین فرد جهت انجام این روش درمانی می باشد.

تعریف عصب کشی دندان کودکان

پزشک در اولین اقدام به وسیله تصویربرداری از قسمت دهان و دندان به بررسی دقیق تر وضعیت ریشه می پردازد و در نهایت پس از تصویربرداری و بررسی ظاهری وضعیت دندان اقدام به عصب کشی آن می کند. برخلاف تمامی باورهای اشتباه و رایج عصب کشی بر روی دندان های شیری نیز قابل انجام است.

در این روش درمانی تکمیلی پزشک به کمک تجهیزات تخصصی اقدام به حذف ریشه می کند و این روش به کمک ایجاد یک سوراخ ریز در قسمت دندان انجام شده و در نهایت از کانال دندانی ریشه حذف می شود و علت عصب کشی دندان می تواند عوامل مختلفی باشد، که پزشک حین درمان آن ها را تشخیص می دهد، در سراسر فرایند عصب کشی کودک شما کوچک ترین میزان از درد را حس نمی کند، چون به کمک بی حسی درمان انجام می شود.
پزشک زمانی این روش را جهت درمان انتخاب می کند، که باکتری و عفونت های دندانی بسیار گسترش یافته و قسمت عصب و ریشه دندان را درگیر کرده است، در چنین شرایطی فقط تنها راه درمان عصب کشی دندان کودکان می باشد، که میزان عفونت باکتریایی ایجاد شده را کنترل کرد.

عصب کشی دندان کودکان

فواید پرکردن دندان بدون عصب کشی

  • حفظ عصب دندان: عصب دندان مسئول حس دندان و انتقال پیام های عصبی به مغز است. عصب کشی یک روش درمانی تهاجمی است که در آن عصب دندان از بین می رود. پرکردن دندان بدون عصب کشی روشی کم تهاجمی است که به حفظ عصب دندان کمک می کند.
  • حفظ ساختار دندان: عصب کشی باعث از بین رفتن بافت های دندانی می شود. پرکردن دندان بدون عصب کشی به حفظ ساختار دندان کمک می کند و از شکستگی دندان جلوگیری می کند.
  • کاهش هزینه: عصب کشی یک روش درمانی نسبتاً گران قیمت است. پرکردن دندان بدون عصب کشی روشی مقرون به صرفه تر است.

قطعا هر یک از روش درمانی در حوزه دندانپزشکی دارای فواید و مزایای گوناگونی هستند و به همین جهت توسط پزشک انتخاب می شوند، از فواید پرکردن دندان بدون عصب کشی می توان به جلوگیری از فساد و پوسیدگی بیشتر دندان اشاره کرد، شما با اقدام به موقع جهت پرکردن دندان می توانید احتمال درگیری بیشتر بافت دندانی را با هرگونه پوسیدگی کمتر کنید. در این روش ریشه دندان شما حفظ می شود و فقط درمان به صورت سطحی ادامه پیدا می کند. شما به کمک این روش درد ناشی از دندان های پوسیده شده را می توانید از بین ببرید و همچنین شکل ظاهری دندان را دوباره می توانید به دست بیاورید و حس خوب داشتن دندان های زیبا را دوباره تجربه کنید.
به کمک این روش می توانید احتمال بروز هرگونه عفونت، تجمع باکتریایی و میکروبی را به کمتر از یک درصد برسانید و همچنین در نهایت دندان شما همانند قبل می تواند در فرآیند هضم و جویدن غذاها به شما کمک شایانی کند.

مراحل عصب کشی و پرکردن دندان کودکان

شیوه درمان و عصب کشی و پرکردن دندان کودکان بسیار متفاوت و حساس تر می باشد و در رنج سنی پایین تر که امکان همکاری کودک کمتر می باشد، دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان پیشنهاد می شود. در اولین اقدام پس از انجام بررسی های لازم در گام نخست پزشک درمان ریشه کودک را آغاز می کند و به کمک تراش قسمت اصلی دندان و خارج کردن ریشه فرایند عصب کشی را آغاز می کند و در نهایت هرگونه پوسیدگی را نیز از قسمت های مختلف دندانی خارج می کند.

معمولا پزشک در این بین فاصله زمانی ایجاد کرده . در جلسه بعد پس از از بین رفتن هرگونه خونریزی و همچنین التهاب اقدام به پرکردن دندان کودک می کند و سپس پس از بررسی های لازم فرایند درمان به اتمام می رسد. دکتر الهام توکلیان یکی از برجسته ترین متخصصان دندانپزشکی در این حوزه شناخته می شود، که مطابق با آخرین متد دنیای دندانپزشکی فرآیند درمانی مختلف نظیر: عصب کشی و روکش دندان کودکان را انجام می دهد.

در سایه بهره گیری از خدمات پزشکی در زمان مناسب می توانید سلامت دهان و دندان را به کودک خود هدیه دهید.

پرکردن دندان بدون عصب کشی دندان کودکان

هزینه پرکردن دندان بدون عصب کشی دندان کودکان

یکی از عوامل اصلی و مهم در خصوص این شیوه درمانی قیمت نهایی و مصوب آن می باشد. با یک بررسی به راحتی متوجه می شوید، که هزینه های درمانی مربوط به پرکردن دندان بدون عصب کشی کودکان بسیار ارزان قیمت می باشد و شما مستلزم پرداخت هزینه های هنگفتی جهت انجام این شیوه درمانی نیستید و همچنین هزینه های مربوط به این روش در مقایسه با ویژگی های خاصی که برای سلامت دهان و دندان کودک شما به ارمغان می آورد، بسیار ناچیز است. با پرداخت هزینه ای بسیار معقولانه می توانید پرکردن بدون عصب کشی دندان کودک خود را انجام دهید.

نظر دهید